Option One investerar i Trion – ett framstående techbolag som har utvecklat en av marknadens mest avancerade träningsappar

Till skillnad från andra träningsappar har teamet satsat på en ”technology-first” approach för att bygga den mest kraftfulla, dynamiska och intelligenta plattformen på marknaden som verkligen tar hänsyn till den mänskliga faktorn när det kommer till träning och vad det är som motiverar oss. Med över en miljard personanpassade träningskombinationer förenar Trion kraften i AI med en sömlös användarupplevelse och kunskapen hos personliga tränare för att leverera den mest omfattande träningsgeneratorn på marknaden.

Ta del av Option Ones emissionserbjudande här (stänger 22 feb)

Det finns gott om mediokra träningsappar där ute som satsar allt för lite på att behålla användarna, men har ändå lyckats locka hundratals miljoner användare. Med hjälp av avancerad teknologi, gamification av träning och ett fantastiskt team går Trion ut på marknaden med ambitionen att bli marknadsledande globalt.

Trion har idag avtal med gymkedjor i Sverige, Mexiko och England och har pågående diskussioner med fler potentiella samarbetspartners i andra delar av världen. Marknaden för träningsappar är idag värderad till USD 3 miljarder och beräknas fyrdubblas kommande 5-7 år, motsvarande en CAGR om cirka 22%.

- ”Teamet på Trion har utvecklat en fantastisk plattform för träning och hälsa som redan idag används av tusentals användare världen över. Vi kommer in i en mycket spännande fas i bolaget som nu skall ta ett allt större marknads- och tillväxtfokus. Trion kryssar alla boxar och utgör ett bra tillskott i portföljen. Vi ser fram emot ett gott samarbete framöver med Tom och gänget på Trion.” – Vidar Brudvik, VD Option One

- ”Vi är mycket glada över att få med Option One på vår resa med Trion. Vi ser ett stort värde i deras modell för att hjälpa portföljbolag och det är något som passar oss väldigt bra nu när vi går in i en ny fas med bolaget. Potentialen för digitala träningstjänster är enorm men hittills finns det mycket att önska när det kommer till kvalitén på tjänsterna. Det ska vi ändra på genom att göra personlig och kvalitativ träning tillgänglig för många fler.” – Tom Liljefors, VD Trion